Alma Tadema
Alma Tadema's Oil Paintings
Alma Tadema Museum
8 January 1836 – 25 June 1912. Most renowned painters.

About Us
email

90,680 paintings total now
Toll Free: 1-877-240-4507

  
  

Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
Alma Tadema.org
 

GAROFALO
John the Baptist in the Wilderness fg

ID: 06798

GAROFALO John the Baptist in the Wilderness fg
Go Back!



GAROFALO John the Baptist in the Wilderness fg


Go Back!


 

GAROFALO

1481-1559 Italian Garofalo Gallery Italian painter. Active mainly in Ferrara and the district around the Po delta, he was one of the most outstanding figures in Emilian classicism during the first half of the 16th century. In 1497 Garofalo father paid Boccaccio Boccaccino to teach his son the rudiments of painting. Garofalo first works were directly influenced by the Cremonese painter, to whom they were formerly even attributed. They consist of a series of small paintings depicting the Virgin and Child. The example in the Ca d Oro in Venice must have been Garofalo first painting and reveals not only the lessons learned from Boccaccino, but also signs of the influence of Domenico Panetti (c. 1460-before 1513), traditionally recorded as his first master. Another Virgin and Child (Assisi, Perkins priv. col.) shows signs of the early influence of Lorenzo Costa the elder, while the example in the Nationalmuseum, Copenhagen, shows a similarity with the early works of his contemporary, Lodovico Mazzolino. A particularly important project in Ferrara during the earliest years of the 16th century, involving numerous highly skilled artists, was the fresco decoration of the oratory of the Concezione. The frescoes (Ferrara, Pin. N.) represent a significant development in the city art. Garofalo hand has been identified in the Presentation in the Temple, in which he reveals a familiarity not only with local art, but also with the high points of Bolognese classicism, whose greatest exponents were Francesco Francia and Lorenzo Costa the elder. Around 1505, Garofalo works show a close familiarity with artistic developments in Bologna, in particular the mature style of Costa and the decoration in 1505-6, by Francesco Francia, Costa, Aspertini and others, of the oratory of S Cecilia in S Giacomo Maggiore. Garofalo Virgin Enthroned between SS Martin and Rosalia (Florence, Uffizi), created for Codigoro Cathedral, should be seen within this context, whereas the small altarpiece for the Arcivescovado, Ferrara, although executed at the same time, shows early, if faint, signs of the influence of Venetian painting of the period.  Related Paintings of GAROFALO :. | The Annunciation | Entombment | The Bones of St. John the Baptist dfg | An Allegory of Love | Lamentation over the Dead Christ dfg |
Related Artists:
pehr hillestrom
Pehr Hilleström (1732-1816) var en svensk målare och vävare, professor vid Konstakademiens läroverk från 1794 och dess direktör från 1810. I unga år var han en av Sveriges främsta gobelängvävare men övergick sedan till måleri. Han är mest känd för sina vardagsskildringar av sin tids levnadssätt. Han målade pigor och tjänstefolk som arbetar, överklassen i de fina salarna, enkelt folk i stugorna och bilder från olika bruksmiljöer. Genom det räknas han som den största skildraren av den gustavianska samtiden. Pehr Hilleström är far till konstnären Carl Petter Hilleström och farfars farfars far till Gustaf Hilleström. Pehr Hilleström föddes i 1732 Väddö, Roslagen, troligtvis den 18 november. Han växte upp under fattiga omständigheter på Väddö prästgård vid sin farbror som var kyrkoherde där. Han var son till en militär och äldst i en syskonskara på 12 barn. Hans far råkade redan 1719 i rysk fångenskap men hade 1723 lyckats återvända till Sverige och då tagit sin tillflykt till brodern på Väddö. 1743 flyttade familjen Hilleström från Roslagen till Stockholm, där Pehr, 10 år gammal, sattes i lära hos tapet- och landskapsmålaren Johan Philip Korn (1727-1796) samt mellan åren 1744-1747 även hos den invandrade tyske solfjädermålaren Christian Fehmer. Utöver detta fick han även undervisning vid kungliga ritareakademin där Guillaume Thomas Taraval (1701-1750) och Jean Eric Rehn (1717-1793) var läromästare. Efter inrådan från Carl Hårleman sattes Hilleström 1745 i lära hos Jean Louis Duru (-1753). Duru var hautelissevävare och hade kallats till Sverige för att göra textila utsmyckningen av Stockholms slott. Tanken var att Hilleström skulle utbildas till Durus medhjälpare. 1749 visade Hilleström upp ett första läroprov som visades upp för deputationen som gillade det så mycket så att han fick en belöning på 180 daler kopparmynt. När Duru dog i slutet av 1753 så fick Hilleström fullborda den påbörjade kappan för tronhimmelen i det kungliga audiensrummet. Han var då så skicklig att det knappt kunde märkas någon skillnad mellan hans och hans lärares arbete. Lönen var blygsam men vid 1756 års riksdag fick han samma årslön som Duru hade haft, och han fick en beställning på ett vävt porträtt av Hårleman utfört i hautelisse. Åren 1757-58 var Hilleström på en längre och för tidens konstnärer sedvanlig studieresa till utlandet. Färden gick till Paris, Belgien och Holland, bland annat med en vidareutbildning i gobelängteknikerna som mål. I Paris blir Hilleström erbjuden att studera måleri i François Bouchers atelj??, men störst intryck tog han där av genre- och stillebenmålaren Jean-Baptiste-Sim??on Chardin, som undervisade honom vid franska målarakademien. Väl hemma i Stockholm fortsatte han visserligen att göra tapeter, mattor, stolsöverdrag och dylikt för hovet. Men så småningom fylldes slottet behov av vävnader samtidigt som Hilleström fortsatte studera måleri.
Ali She Nawat
1440-1501
ELIAERTS, Jan Frans
Flemish painter (b. 1761, Antwerpen, d. 1848, Antwerpen)






Alma Tadema
All the Alma Tadema's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved